Som motionscykellist og interesseret i cykler og udstyr generelt, så kigger jeg tit forbi alle de forskellige webshops der er at finde på nettet!
Og forleden fandt jeg webshoppen Bajk.dk som jeg vil betegne som en niche webshop indenfor udstyrs området!
Det som jeg faldt over, var at de forhandlede håndlavede cykelstyr af træ, noget som jeg i min vildeste forstand ikke troede fandt sted anno 2014 – men det gør det altså.
Tre forskellige træsorter!
Cykelstyrerne leveres i valnøddetræ, egetræ og en træsort der hedder wengé. Træsorten wengé, bliver f.eks. brugt til parketgulve, geværskæfter og møbeldele på grund af de gode styrkeegenskaber… og nu også til cykelstyr!
Cykelstyret laves i en lige form, samt en buet form og hvert enkelt cykelstyr er helt unikt… der er simpelthen ikke to styr der er ens!
Så her er en fin mulighed for at differentiere sig fra alt og alle 🙂
Jamen, knækker det ikke?
Det var min aller første tanke! Men efter at have læst lidt om styrene på webshoppen, så blev jeg lidt klogere… alle styr har en kerne af rustfrit stål for netop at sikre imod at styret knækker, men også for at give selv styret ekstra stabilitet!
Cykelstyret til den specielle cykel!
Hører du til i “hipster segmentet” eller kan du blot godt lide at skille dig ud, så er dette cykelstyr lige noget for dig – det er bestemt ikke noget vi ser i gadebilledet til dagligt, men mon ikke det kommer når køberne først får øjnene op for disse cykelstyr – det er jeg sikker på!
Billedet herunder viser meget godt, hvilken type cykel der er tænkt på med disse cykelstyr af træ, det er en noget “gammeldags” cykel, sådan lidt 1800 tals agtig – men som i dag hvor vi skriver 2014 er utrolig elegant og enkel i sit design og stil.
Der er selvfølgelig nogle specielle krav til et cykelstyr af træ, men det kan du læse meget mere om herunder!
Om det slår igennem, det vil kun tiden vise – jeg syntes i hvert fald at det er specielt af finde et cykelstyr lavet af træ, i en tid hvor det primært er lavet af stål, aluminium og karbon ect.
Jeg har ikke selv prøvet styret, sådan som jeg har med de andre ting jeg tidligere har skrevet om! Så hvordan det føles at køre med, kan jeg desværre ikke komme ind på.
Tak fordi du læste med!